Agencja Seo

Przede wszystkim dlatego, że zawsze twardo dążymy do osiągnięcia pierwszych dwóch miejsc, a wyniki przez nas osiągane są BARDZO stabilne. Wielu naszych klientów w okresach przekraczających rok nie spadało z pierwszego miejsca. Jeżeli występują spadki, to w niewielkim zakresie, o jedno - dwa miejsca. Nasze warunki płatności są stworzone tak, by motywować do walki o najwyższe pozycje. Jako bardzo nieliczni oferujemy więcej niż 3 krotną różnicę w opłatach pomiędzy top3 a top10 w okresie utrzymania pozycji. Jest to bardzo ważne, gdyż niewiele osób wie że przeciętnie CTR z pierwszego miejsca wyników organicznych jest aż piętnaście razy większy (!!) niż CTR z miejsc 7-9... Ponadto warto uświadomić sobie, iż osoba która klika w dopiero ósmy wynik w wyszukiwarce prawdopodobnie wcześniej otwierała i porównywała ofertysiedmiu firm... podczas gdy większość klientów porównuje oferty kilku firm. Gdy do tego dołożymy czynnik psychologiczny → pierwsza firma jako najlepsza, okazuje się że możemy liczyć na nawet kilkadziesiąt razy więcej klientów (!!!) z pierwszych dwóch miejsc niż z miejsc 7-9... Warto więc wybrać firmę która jest w stanie uzyskać faktycznie najwyższe miejsca i stabilnie je utrzymywać.

Pracujemy dość wolno, zazwyczaj wyniki końcowe (pierwsze lub drugie miejsce) są osiągane po 3-7 miesiącach, ale już osiągnięte wyniki nie spadają i mają niewielkie wahania. Na życzenie na maila przesyłamy przykłady pozycjonowanych przez nas stron i ich osiągnięcia na przestrzeni dłuższego czasu.

Obecnie wiele się pisze w internecie o zagadnieniachtakich jak black hat seo, white hat seo czy też pingwin google, oraz o powiązanych z tymi pojęciami etycznych i nieetycznych technikach pozycjonowania. Każdy kto chce pozycjonować powinien wpisać te hasła w wyszukiwarkę Google i poczytać. Znajdziemy szereg informacji jak nierzetelne firmy, dążąc do uzyskania szybkich i łatwych rezultatów niszczą reputację domeny swojego klienta w wyszukiwarce. Końcowym efektem działań takich „pseudofirm” są trudne do usunięcia kary od wyszukiwarki dla domeny zleceniodawcy. Co więcej Google w początkowym okresie bardzo chętnie „przyjmuje” czarne metody, a stronom wcześniej nie pozycjonowanym pomaga tzw fresh site bonus. Firmy pracujące w ten sposób oferują więc również szybkie efekty. Zazwyczaj też firmy takie rozliczają się premią tylko za top10, lub z niewielkimi różnicami między poszczególnymi top, gdyż tak pozycjonowane strony mają bardzo duże wahania pozycji. Ponieważ potrzebny jest niewielki nakład pracy aby wypozycjonować technikami black hat, są one popularne, mimo że powodują dużą rotację klientów. Ze względu na bardzo niskie ceny (lub bardzo wysokie marże gdy ceny nie są tak niskie) i wyżej wyjaśnioną specyfikę dla firm pozycjonerskich jest to bardzo opłacalne. Koszty utrzymania komputera z oprogramowaniem są nieporównywalnie niższe niż koszty utrzymania kilku pracowników.

Nasza firma pozyskuje linki tylko i wyłącznie na stronach dla ludzi i w naturalnie wyglądający sposób.Dzięki takiej, rzadko stosowanej wśród firm pozycjonujących filozofii pracy, NIGDY nie otrzymaliśmy kary od Google za nasze działania, mimo że w przeszłości bardziej naginaliśmy wytyczne Google. Nasza propozycja to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy ofertą dużych agencji SEO oferujących płatności modele płatności bez uzależnienia od efektu, a firmami oferującymi w pakiecie swoich usług dodatkowo, odroczone w czasie kłopoty.

Poniżej przedstawione działania są wykonywane wg potrzeb pozycjonowania, tak by osiągnąć i utrzymać pozycje. Skala wykonywanych działań jest zależna od wielkości zlecenia (liczby słów kluczowych i ich trudności). Ponadto pracujemy z dużo większym wytężeniem w okresie budowy pozycji.

· Płatne wpisy do największych polskich katalogów firm/stron (zawsze na wstępie, zazwyczaj 10 – 40 katalogów)

· Profesjonalną kampanię marketingu szeptanego (zawsze na wstępie, przedstawiamy raport).

· HIT!!! Monitoring polskich forów internetowych pod kątem występowania fraz kluczowych (np. „sprzedaż mieszkań”, „mieszkania Katowice”, nazwa firmy itp.) i umieszczanie własnych postów i treści reklamowych i wzbudzających zainteresowanie wszędzie tam, gdzie istnieje taka możliwość. W przypadku wyszukania nieprzychylnych lub negatywnych opinii o zleceniodawcy, przesyłamy raport o wystąpieniu takiej sytuacji. W okresie budowania pozycji staramy się wykorzystywać każdą wzmiankę w internecie o produktach/usługach oferowanych też przez naszego klienta, aby dodać linki do strony naszego klienta (marketing szeptany). W okresie utrzymania pozycji jest to zależne od częstotliwości z jaką pojawiają się możliwe do wykorzystania informacje, jednakże możemy gratis ustawić przekazywanie monitów o nowych dyskusjach na e-mail klienta, lub też umówić się za dodatkową odpłatnością.

· Publikację i wznawianie ogłoszeń sprzedaży na wyselekcjonowanych portalach ogłoszeniowych, mających znaczący wpływ na pozycjonowanie (przedstawiamy raport oraz dokonujemy przekierowań wiadomości email z zapytaniami ofertowymi)

· Publikację (jeżeli są możliwości stworzenia takowych) informacji prasowych w internecie o nowościach w ofercie firmy, kluczowych zmianach itp., bazując na przesłanych do nas materiałach.

· Już od października monitoring (w cenie usługi) dostępności strony klienta. W przypadku wystąpienia problemów z dostępem do strony przesyłamy alerty.

· Publikację – w zależności od typu produktu/usługi klienta - informacji na blogach i/lub serwisach społecznościowych mających na celu wzbudzenie zainteresowania produktem/usługą.

· W przypadku produktów ogólnopolskich, podpinamy google analitycs do strony i analizujemy ruch z poszczególnych słów kluczowych, a także ruch ze stron na których pozyskaliśmy lub spowodowaliśmy pozyskanie linków. Dzięki czemu klient może porównać też skuteczność innych kanałów reklamowych, używanych przez nas pośrednio.

Jak widać, de facto nasze działania zawierają szereg usług które są też sprzedawane przez firmy niezależnie od siebie. Stąd też nazwa SEO-marketing. Obecnie pozycjonowanie polega właśnie na budowaniu popularności i autorytetu domeny poprzez jej promowanie w internecie. Ponieważ pozycjonowanie ma być naturalne, to wszystko są to znane i popularne sposoby reklamowania stron w internecie. Nasza firma nie posiada żadnych tajnych receptur, wszystkie działania są jawne. Naszymi przewagami konkurencyjnymi w stosunku do konkurencji są ludzie, odpowiednio zorganizowany system pracy, sterowany przez nasze autorskie oprogramowanie, autorskie oprogramowanie do monitorowania internetu i wyszukiwania miejsc gdzie warto dodać lub poprosić o dodanie linków i dobieranie strategii promowania każdej strony oddzielnie w oparciu głównie o przedstawione wyżej media. Osobiście sugeruję bardzo uważać na wszelkie firmy które mają „tajne” i nie zdradzane nikomu „receptury” gdyż oznacza to najprawdopodobniej iż używają technik które są deprecjonowane przez Google. Nasza firma nie oszukuje algorytmu i wykonuje rzetelną ręczną pracę, w związku z czym nie potrzebuje nic ukrywać. Tymi samymi metodami może pozycjonować każdy, poświęcając po prostu dużo, dużo więcej czasu niż nasi pracownicy.

Era pozycjonowania jako oddzielnej usługi dobiega powoli końca. Obecnie dobre pozycjonowanie wymusza na pozycjonerach podejmowanie szeregu działań których skutkiem jest pozyskanie wartościowych linków w tematycznym otoczeniu, i naturalnie wyglądających. Przykładem takich działań jest np. marketing szeptany, próby zainteresowania blogerów produktami promowanych firm, prowadzenie blogów firmowych i wiele innych. Inne modne określenie takich działań to content marketing. Takie działania to nie tylko wzrost pozycji w google, gdyż same informacje na forach, blogach itd generują dodatkowy ruch i zakupy. Specyfika algorytmu google jest taka że chętnie daję szanse nowym stronom i stronom które dopiero zaczynają być pozycjonowane, w związku z czym łatwo jest wypozycjonować takie strony różnymi technikami skupiającymi się na oszukiwaniu wyszukiwarki → precle, setki katalogów firm, automatycznie dodawane komentarze i posty na forach itp. Co jest wręcz zabawne, takie zautomatyzowane blasty na np. komentarze w blogach i fora internetowe są reklamowane jako rozwiązanie na pingwina... Problem jednakże polega na tym że takie działania są na krótką metę, gdyż strony, które tracą dobrą moderację i pozwalają, aby dodawano na nich w sposób zautomatyzowany spam, zostają stopniowo oflagowane przez google i zamiast przenosić moc SEO zaczynają po pewnym (zazwyczaj niedługim) czasie szkodzić... Zazwyczaj wg naszych obserwacji niewłaściwie pozycjonowane strony znikają już po kilku miesiącach. Znamy wiele konkurencyjnych haseł, w których po 4-5 miesiącach zmieniało się całe top10 wyników, co świadczy o tym jak wiele firm woli iść na łatwiznę.

Nasza oferta to tanie pozycjonowanie w porównaniu do innych strategii bazujących na content marketingu, szukaniu stron tematycznie powiązanych i ręcznej pracy pracowników. Nasza firma nie może natomiast konkurować cenowo z botami. Takim klientom, których interesuje wyłącznie jak najniższa cena, a nie przeszkadza im konieczność zmiany strony i domeny co kilka miesięcy, jesteśmy zmuszeni polecić szukanie w innym miejscu. Nasza firma nie ma ŻADNEGO doświadczenia w stosowaniu technik black hat seo. Mamy natomiast bogate doświadczenie w analizowaniu podejmowanych działań przez firmy trzecie, naprawianiu skutków niewłaściwego pozycjonowania i odbudowywaniu autorytetu domeny. Trzeba pamiętać że usunięcie kary i odbudowa autorytetu domeny zawsze są znacznie droższe niż właściwe prowadzenie strony od początku.

Naszym klientom dajemy możliwość rozliczania się wg przedstawionych poniżej modeli. W dwóch pierwszych modelach podstawą jest wyliczenie stawki wyjściowej. Model uproszczony jest trochę tańszy w okresie budowy pozycji, a droższy w okresie utrzymania pozycji, zakładając osiągnięcie celu (top3). Model dwufazowy uważamy za bardziej uczciwy i trafniejszy, ale dla klientów wolących mieć bardziej jasne rozliczenia dajemy możliwość modelu uproszczonego. Jeżeli pozycjonowana strona jest stworzona w html/php to optymalizację witryny wykonujemy w cenie usługi (bez dodatkowych kosztów). Dla klientów zainteresowanych nie tyle pozycjonowaniem, ale ogólnie promowaniem strony w internecie za pomocą metod, które używamy do pozycjonowania, a także dla klientów chcących mieć pełną kontrolę nad wykonywanymi przez nas działaniami i mieć na nie wpływ, istnieje trzeci model rozliczeń → Oferta ogólnej promocji witryny.

Polega on na ustaleniu stałej opłaty abonamentowej na koniec miesiąca (nie uzależnionej od wyników) + premii tylko i wyłącznie za top3. Stała opłata przez pierwsze 6 miesięcy wynosi 80% stawki wyjściowej, a premia za top3 wynosi 40% stawki wyjściowej. Po upływie 6 miesięcy stała opłata abonamentowa wynosi 40% stawki wyjściowej a premia wynosi w przypadku osiągnięcia top6 40% stawki wyjściowej, a w przypadku osiągnięcia top3 80% stawki wyjściowej. Premie za poszczególne top są rozliczane proporcjonalnie do liczby dni w miesiącu dla których strona występuje na danym miejscu.

W tym modelu dzielimy opłaty na okres w którym są budowane pozycje, oraz na okres w którym jesteśmy już skoncentrowani na utrzymaniu pozycji. Dla każdej frazy jest ustalana stawka wyjściowa. W początkowym okresie (budowania pozycji) pozycjonowania pobierane są miesięczne opłaty w wysokości stawki wyjściowej za osiągnięcie określonych miejsc (realizację celów) na ostatni dzień miesiąca oraz opłata wstępna w tej samej wysokości. Opłata wstępna w wysokości stawki wyjściowej jest opłatą celową na płatne katalogowanie oraz (zależnie od budżetu) wstępną akcję marketingu szeptanego. Katalogowanie jest rozliczane wg cen za SMSy, a marketing szeptany jest rozliczany również w preferencyjnej stawce (zasadniczo po kosztach). Na życzenie z działań realizowanych w ramach opłaty wstępnej przedstawiamy szczegółowy raport zawierający linki.

W przypadku fraz, które nie zajmują żadnego miejsca w momencie rozpoczęcia prac:

· Koniec pierwszego miesiąca, następującego po miesiącu podpisania umowy – pojawienie się frazy w pierwszej setce wyników

· Koniec drugiego miesiąca – osiągnięcie miejsca w TOP40

· Koniec trzeciego miesiąca– osiągnięcie miejsca w TOP20

· Koniec czwartego miesiąca – osiągnięcie miejsca w TOP12

· Koniec piątego miesiąca – osiągnięcie miejsca w TOP7

Powyższe „cele” na poszczególne miesiące nie są planem. Zasadniczo pozycjonowanie powinno przebiegać znacznie szybciej, ale zakładamy ponad miesięczną rezerwę, a także naszym celem jest aby rozliczenia pomijając opłatę wstępną były zawsze na końcu miesiąca dla wszystkich klientów (co wymusza na nas kochana przez wszystkich ustawa o VAT).

W przypadku fraz które zajmują już jakieś miejsca na moment przedstawiania oferty liczymy cel na koniec miesiąca wg wzoru cel = pozycja wyjściowa / 2+1,5. Przykładowe cele zależnie od zajmowanych wyjściowo pozycji określa poniższa tabelka. Moment przejścia na klasyczne rozliczenia top3-10 zależnie od zajmowanych pozycji określa „UW”.

pozycja startowa 100 80 50 30 20 15 13
1 miesiąc 52 42 27 17 12 9 8
2 miesiąc 27 22 15 10 UW UW UW
3 miesiąc 15 13 9 UW UW UW UW
4 miesiąc 9 8 UW UW UW UW UW

Od początku szóstego miesiąca, lub wcześniej jeżeli w momencie podpisywania umowy frazy już zajmują jakieś miejsca, zgodnie z powyższą tabelką, rozliczenia odbywają się tylko i wyłącznie od osiągniętych efektów - jest ustalana stawka dzienna na każdy miesiąc poprzez podzielenie stawki wyjściowej przez liczbę dni w miesiącu. Opłaty wynoszą:

top3 – 100% stawki wyjściowej

top6 – 60% stawki wyjściowej

top10 – 30% stawki wyjściowej

Stawki za niższe top niż top3 są zaokrąglane w górę do wielokrotności 10 zł.

W tym modelu rozliczamy się nie za efekty w pozycjonowaniu, tylko za wykonane działania na podstawie raportu. Nasza firma zawsze przed rozpoczęciem kolejnego miesiąca ustala z klientem działania jakie będą wykonywane w kolejnym miesiącu. Działaniami są zawsze prowadzone tak by pozycjonować ustaloną z klientem listę fraz kluczowych. Działaniami mogą być kampanie marketingu szeptanego, dodawanie ogłoszeń na portalach ogłoszeniowych/forach, próby wyszukiwania portali które napiszą o interesujących produktach klienta (działania PR), próby tworzenia i wpuszczania w sieć reklam wirusowych, dodawanie do katalogów firm itd. Podstawą rozliczenia są nie efekty pozycjonowania a realizacja ustalonych w ramach budżetu działań. Zaletą tego modelu jest to ze klient ma pełną kontrolę nad wykonywanymi przez nas działaniami, oraz dowolny budżet. Budżet może być stały (płatności z dołu na koniec miesiąca) lub elastyczny, na zasadzie takiej że klient co miesiąc ustala dowolną kwotę (np. taką na jaką potrzebuję kosztów), którą wpłaca na koniec miesiąca na poczet działań które będą realizowane w kolejnym miesiącu (w przypadku braku stałej kwoty płatności są z góry).

Należy pamiętać o tym że są możliwe fluktuacje w początkowym okresie, co jest związane głównie z fresh site bonus. Również długo istniejące strony mogą dostać fresh site bonus za linki lub znaczne zmiany związane z optymalizacją witryny. Zdarzają się sytuacje że fraza zablokuje się na jakiejś pozycji na jakiś dłuższy czas (kilka tygodni do dwóch miesięcy) i później skokowo wchodzi na wyższe miejsca. W przypadku gdy nie ma wzrostów pozycji możemy przedstawiać szczegółowe raporty z wykonanymi działaniami (z linkami) a także oczywiście nie pobieramy opłat gdy nie są realizowane cele.

Do niedawna nasza firma pobierała opłaty tylko i wyłącznie od osiągniętych pozycji w top10 od samego początku trwania umowy i to koszty za top10 stanowiło zaledwie 25% kosztów za top3. Wysokie koszty pozycjonowania i bardzo długi czas oczekiwania na końcowe efekty końcowe w postaci top3, doprowadziły do kuriozalnej sytuacji w której nie odpowiadaliśmy w ogóle na zapytania ofertowe klientów w okresie wakacji, gdyż nie byliśmy w stanie kredytować działań do czasu osiągnięcia efektów. Nasza firma stara się znaleźć złoty środek pomiędzy utartym na rynku (choć obecnie już umierających) schematem rozliczeń za top10 a nową sytuacją rynkową w której utrzymanie takiego schematu było by zbyt daleko posuniętym kredytowaniem klientów. Ostatnie zmiany algorytmów Google powodują, że trwałe i bezpieczne wypozycjonowanie strony wymaga pracy nad nią przez wiele miesięcy, tak by to wyglądało naturalnie. Jeżeli strona nie istnieje dla google i nagle dostaje dużo linków w krótkim czasie, to jest to sygnał dla Google że należy się jej przyjrzeć. W interesie zlecającego jest, aby pozycjonowanie było odpowiednio rozłożone w czasie i aby nie wywierać presji na wykonawcy, gdyż wolniejsze pozycjonowanie daje trwalsze i łatwiejsze do utrzymania wyniki. Zdarza się, że efekty końcowe są osiągane dopiero po pół roku! Algorytmy Google pozwalają na szybkie pozycjonowanie dużą ilością linków niskiej jakości, ale efekty tej metody są krótkotrwałe i na każdym kroku czai się ryzyko otrzymania kary od Google.

Prowadzimy również kampanie PPC (adwords, facebook) jako uzupełnienie kampanii SEO (tylko jako uzupełnienie i łącznie z Kampanią SEO). Godnym polecenia produktem jest też marketing szeptany

 
© by MatysArt.Pl 2008 837363 unikalnych odwiedzin  od dnia 28.05.2008